מהלכים חזקים

על "פיילוטים", מהלכים חזקים והלאונג' של מרכז שלם
***
לפני כמה שבועות ראיתי פוסט של רון שמודיע לבוגרים על כך שהחל מהסמסטר הבא ניתן יהיה להגיע בימי שלישי למועדון של שלם כדי לשבת ולעבוד – עוד אחד מהמוני הניסיונות (הנהדרים!) של רון ואודליה לתת ערך לקהילת הבוגרים. בפרטי כתבתי לרון שאני חושב שלאפשר רק יום אחד בשבוע לא באמת סוגר את הפינה בשביל מי שצריך מקום לעבוד בו באופן קבוע, ובתגובה רון כתב לי שזה פיילוט וש"נראה תוך כדי תנועה מה קורה".
זה הזכיר לי את הפרק (הנהדר לא פחות!) של פודקאסט "השבוע" בהובלת איתן לויט, המייסד של מיקסטיילס, שעוסק בקונספט שנקרא *מהלכים חזקים*: http://www.shavua.net/301

בקצרה, מהלכים חזקים הם החלטות אופרטיביות שיש מאחוריהן סברה כלשהי. לבצע מהלך חזק יעזור לנו לאשש או להפריך איזושהי סברה שיש לנו. בנוסף, מהלך חזק צריך להיות כזה שמבודד משתנה ספציפי כדי שנוכל להעריך בסוף 'המהלך החזק' האם אותו משתנה מצליח להזיז את המחט או שאולי הוא פחות רלוונטי.

ועכשיו עם הדוגמא: הסברה שלי הייתה שבוגרים שרגילים לעבוד במקומות כאלה ואחרים (חללי עבודה משותפים, בתי קפה, ספריות וכו') לא יגיעו במיוחד לעבוד יום בשבוע בלאונג' של שלם, אלא אם זה יוכל להחליף באופן מוחלט את מקום העבודה הקבוע שלהם. ולכן, הפיילוט שהוצע היה דוגמא קלאסית ל"מהלך חלש" – גם אם בוגרים לא יגיעו, אי אפשר יהיה להשתכנע שזה לא משהו שמעניין את הבוגרים, פשוט כי לא הלכנו 'אול אין' על משתנה מסוים ואיששנו\הפרכנו את הסברה שלנו. לעומת זאת, מהלך חזק יהיה להציע לבוגרים לבוא לעבוד באופן קבוע בלאונג' ללא תשלום. באופן הזה ניתן יהיה לאשש או להפריך את הסברה שמרחב עבודה שמוצע ע"י מרכז שלם הוא דבר אטרקטיבי\לא אטרקטיבי עבור הבוגרים.

אחרי שאמרנו את זה, הקונספט של מהלכים חזקים הוא מגניב פעמיים. פעם אחת כי כמו שראינו הוא עוזר לנו לייצר תובנות משמעותיות, ואחרי שיש לנו אותן החיים שלנו הרבה הרבה יותר קלים – נטו ביצוע חזק בכל הכוח על בסיס אותן תובנות. פעם שנייה מהלכים חזקים זה דבר מגניב כי זה מכניס אותך למיינדסט מפוקס הרבה יותר: זה מחייב אותך לשאול את עצמך: מהו הדבר האחד (המהלך החזק) שיזיז את המחט ביחס לkpi's שלי או של הארגון שלי?
יש, אגב, ספר נהדר שנכתב על זה ואני ממליץ לכולם לקרוא: https://www.the1thing.com/

בחברה שלי, למשל, אני שואל את עצמי פעם ברבעון מהו המהלך החזק הבא שלי. ביחס למדד ההצלחה שלנו (שורת רווח גדולה יותר)- מהו הדבר האחד שאני צריך לעשות, ואיזה מהלך חזק אני יכול לבצע כדי לאשש\להפריך שזה מזיז את המחט כמו שרציתי. ברבעון הנוכחי החלטתי, למשל, שהאורחים שמגיעים אלינו להתארח צריכים לקבל הרבה יותר יחס אישי. המהלך החזק שהחלטנו עליו הוא שבבוקר ההגעה של כל אורח אנחנו מתקשרים לברך אותו, לספר לו על כל הדברים שיש לעשות בעיר היום ולתאם איתו שעת מפגש לצ'ק אין שבו הוא יקבל את כרטיס ביקור עם הטלפון של מנהל התפעול שיהיה זמין לכל דבר שיצטרך.

בסוף הרבעון אנחנו נבחן האם המהלך הזה גרם לעלייה בדירוג של הcommunication בצורה ניכרת (וכתוצאה מזה לרווחים גדולים יותר) או שאולי ההשקעה מיותרת ואין למהלך הזה השפעה. כך או כך, אחרי שעשינו את זה באופן "חזק" אנחנו נדע בוודאות עד כמה המשתנה הספציפי הזה מזיז את המחט.

זה היה ארוך אבל מקווה שהצלחתי להבהיר את הנקודה ולהעשיר את מי שהגיע עד לפה(:

בהצלחה לכולנו,
עומרי

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *