איפה אתם מחזיקים את ההישגים שלכם?

אחת הבעיות שלי היא שאני לא יודע לדברר ולשווק את עצמי כל כך טוב. מדובר בחדשות רעות, כי במעמד כמו ראיון עבודה, הערכת עובדים או שיחת קידום, צריך להיות ברור שאני שווה משהו. זאת ועוד, כיוון ששיווק עצמי לרוב מביך, אז הכי קל לחשוב שאם אני עובד טוב אז גם הבוסים שלי יראו את זה. לצערי זה לא עובד ככה, כי אם לי קשה לזכור משהו טוב שעשיתי בחודש האחרון, שלא לומר בחצי שנה האחרונה, אז סיכוי סביר שגם הם לא זוכרים.

הפתרון? רשימה מתעדכנת של הישגים

מה נחשב הישג, ומה אני כותב בתכלס? הישגים לצורך העניין שלנו פה הם דברים שאמורים להדגים למה שווה להעסיק או לקדם אתכם. עזרתם לארגון שלכם להיות טוב יותר? ההישג הוא עדות לזה.

לכן, הקריטריונים שלי להישג הם:

  1. קונקרטי. כמו מספרים, קשה להתווכח איתו. הוא תעודה לכך שאתם לא רק דיבורים אלא שיש קבלות ממשיות לעבודה שלכם. אל תעשה: "עזרתי בפיתוח מקצועי של סטודנטים" עשה: "הפקתי פאנל בנושא X שבאו אליו כמות Y ויצא ממנו Z".
  2. משויך אליכם. זה תוצר של המעשים והכישורים שלכם? זה תוצר של מנגנון שיצרתם? זה משהו שהתאפשר בזכות הנוכחות שלכם? גם אתם וגם הבוסים שלכם צריכים להיות מודעים לזה.
  3. מביא ערך לארגון. להיות יצרניים ופוריים במיוחד זה אחלה, אבל אם המטרה היא למצב את עצמכם טוב יותר בתוך הארגון, עליכם להמחיש גם את הרווח שלו בפעילות שלכם.

בתמונה: נושאים שונים שבהם אני בודק הישגים

לאוהבי הטבלאות שביניכם, הצעת הגשה – אקסל במקום בולט ובו 3 עמודות: "שם ההישג", "במה עזרתי לכך שהוא קרה", "במה זה עזר למטרות הארגון".

כבונוס, תופעת לוואי מעניינת של התרגיל: חמש הדקות השבועיות שאני מקדיש לזה ממש עוזרות לי לחדד שאלות גדולות יותר: במה אני טוב? האם אני משקיע במה שחשוב? האם העבודה שלי משמעותית? וכו'.

שימו לב, דגש על רשימה מתעדכנת. אל תתעצלו והכו בברזל בעודו חם. לי יש צ'קליסט של שאלות שאני פותח בסוף כל שבוע עבודה ואחת מהן היא "האם יש לי מה להוסיף לרשימת ההישגים?" (יש לי צ'קליסט כזה גם לפתיחת השבוע ולסגירה של כל יום עבודה. מאוד יעיל, ממליץ).

בתמונה: חלק מהצ'קליסט השבועי

אם אתם חושבים על גרסה טובה יותר, נשמח לשמוע.
 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *